آموزش بهینه سازی دیتابیس وردپرس

آموزش بهینه سازی دیتابیس وردپرس

برای بهینه سازی دیتابیس وردپرس و تعمیر دیتابیس وردپرس راه‌های زیادی وجود داره که میتونیم با استفاده از این راهکارها اقدام به پاک کردن داده‌های اضافی از وردپرس بکنیم.

یکی از این راه‌ها اینه که به صورت دستی این کار را انجام بدیم، اما مشکل این راه اینه که به دلیل حجم بالای داده‌ها و گاها نداشتن دانش کافی در کار با پایگاه داده وردپرس به جای اینکه مشکل را برطرف کنیم ممکنه مشکلات را دو چندان بکنیم.

بنابراین استفاده از افزونه بهینه سازی دیتابیس وردپرس وردپرس میتونه برای تعمیر دیتابیس وردپرس گزینه بهتر و ایمن‌تری باشه.

افزونه بهینه سازی دیتابیس وردپرس که قصد معرفی اونو دارم با نام WP-Optimize در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون موفق شده بیش از 700.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.9 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه قادر به تعمسر دیتابیس وردپرس و بهیه سازی پایگاه داده وردپرس خواهید بود.

برای استفاده از این افزونه روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه بکنید.

دانلود افزونه WP-Optimize

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام WP-Optimize در پیشخوان وردپرس سایت شما اضافه میشه که با استفاده از این منو قادر هستید تا اقدام به بهینه سازی و تعمیر پایگاه داده وردپرس بکنید.

قبل از هرگونه ایجاد تغییر برای تعمیر پایگاه داده وردپرس و کار با افزونه بهینه سازی دیتابیس وردپرس دقت داشته باشید که حتما به phpmyadmin هاست مراجعه کرده و یک نسخه بک آپ از دیتابیس وردپرس خودتون تهیه کنید تا در صورتی که مشکلی برای دیتابیس ایجاد شد بتونید با درون ریزی دیتابیس سریعا مشکل را برطرف کنید.

یکی از قابلیت‌های این افزونه اینه که امکان بهینه سازی خودکار دیتابیس وردپرس در اون قرار داره و میتونید بر اساس بازه زمانی که در تنظیمات مشخص میکنید امکان تعمیر پایگاه داده وردپرس را مشخص کنید تا به صورت مرتب و خودکار افزونه اقدام به تعمیر دیتابیس وردپرس بکنه.

برای این منظور تیک گزینه فعال کردن برنامه ریزی شده پاک کردن و بهینه سازی (ویژگی بتا) را فعال کرده و سپس از قسمت انتخاب زمان بندی (پیشفرض هفتگی) بازه زمانی مورد نظر برای بهینه‌سازی دیتابیس وردپرس را انتخاب کنید. شما میتونید بازه زمانی بهینه سازی خودکار دیتابیس وردپرس را بر اساس روزانه، هفتگی، دو هفته یک بار و ماهانه تنظیم کنید.

سپس با فعال یا غیرفعال کردن هر یک از گزینه‌های تعمیر دیتابیس وردپرس مشخص کنید که چه نوع داده‌هایی از جدول دیتابیس وردپرس بهینه‌سازی شوند. این موارد شامل گزینه‌های زیر خواهند بود.

  • بهینه سازی جداول پایگاه داده
  • حذف رونوشت های خودکار
  • حذف اسپم و دیدگاه‌های زباله دان
  • حذف پیشنویس خودکار و نوشته‌های زباله دان
  • حذف دیدگاه تایید نشده
  • حذف انتخاب های منقضی شده موقت و گذرا

با استفاده از بخش تنظیمات ورود به سیستم هم میتونید گزارشات PHP و تاریخچه رویدادهای مختلف افزونه بهینه‌سازی دیتابیس وردپرس را مشاهده کنید. در نهایت روی تکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید تا برنامه تعیین شده برای بهینه سازی خودکار دیتابیس وردپرس راه‌اندازی شده و در هر بازه زمانی که مشخص کردید افزونه به صورت خودکار اقدام به تعمیر پایگاه داده وردپرس بکنه.